درمان نوین زخم

وبلاگ درمان زخم در نظر دارد با اطلاع رسانی و تعریف درست زخم و ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در حیطه درمان زخم باعث اسودگی خاطر بیماران عزیز و همراهانشان گردد

درمان نوین زخم

وبلاگ درمان زخم در نظر دارد با اطلاع رسانی و تعریف درست زخم و ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در حیطه درمان زخم باعث اسودگی خاطر بیماران عزیز و همراهانشان گردد

کارشناس تخصصی درمان نوین زخم
شهر شیراز
نبی:09176075087

پیام های کوتاه

زخم ایسکمیک پای دیابتی

جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳ ب.ظ

زخم ایسمکیک یا نارسایی شریانی زمانی رخ می دهد که جریان خون در سطح عروق متوسط و کوچک بدن مسدود می شود. زخم ایسکمیک اغلب در اندام های پایینی مانند پاها، انشگشتان پا، بر روی ساق پا، پاشنه و لای انگشتان مشاهده می شود.

زخم ایسکمیک چیست، علل و درمان

 

علل بروز زخم ایسکمیک

همانطور که گفته شد زخم ایسکمیک در پی قطع شدن جریان خون در رگ های خونی کوچک و متوسط رخ می دهد. زمانی که جریان خون در ناحیه ای بدن قطع می شود، آن بافت از بدن از اکسیژن و مواد مغذی حیاتی محروم می شود و در نهایت سبب آسیب و مرگ در سطح سلولی می شود.

هنگامی که بافت آسیب دیده از جریان خون کافی محروم است، توانایی بهبود آن کاهش می یابد. یکی از علل اصلی قطع شدن جریان خون آترواسکلروز است. آترواسکلروز شرایطی است که در آن دیواره های شریانی ضخیم و انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. می توان گفت یکی از شایع ترین علل بروز زخم ایسکمیک، آترواسکلروز می باشد. اما علل دیگری مانند التهاب و وجود مایع ( سیال ) اضافی سبب بروز زخم ایسکمیک می شود. علاوه بر این، افرادی که مبتلا به بیماری نارسایی شریانی یا دیگر بیماری های مزمن مانند دیابت که سبب کاهش احساس به ویژه در اندام های تحتانی می شود، هستند بیشتر در معرض زخم های ایسکمیک می باشند.

علادم و نشانه های زخم ایسکمیک

زخم ایسکمیک می تواند به رنگ قرمز، زرد، خاکستری و یا سیاه باشد و همچنین این نوع زخم سبب خونریزی نمی شود. اگر که این زخم دچار عفونت باشد ممکن است یکی از نشانه های آن تورم زخم باشد. اگر بخشی از اندام مدت زمان طولانی دچار این زخم باشد، به طور معمول قرمز رنگ می شود. اما هرچه از زخم بالاتر بروید شدت رنگ قرمز کم تر و دمای پوست کم تر می شود. زخم ایسکمیک اغلب بسیار دردناک است.

 

چه کسانی در معرض خطر زخم ایسکمیک هستند؟

افرادی که دارای گردش خون ضعیف در بدنشان هستند در معرض خطر ابتلا به زخم های ایسکمیک می باشند. سایر شرایط پزشکی مربوط به بروز زخم ایسکمیک نیز شامل موارد زیر است:

  • بیماری دیابت
  • نارسایی کلیه
  • فشار خون
  • لمفدهما ( شرایطی که باعث تجمع آب در پاها می شود )
  • بیماری های التهابی ( مانند واسکولیت یا لوپوس )
  • سیگار کشیدن

گزینه های درمان زخم ایسکمیک

طبق شرایط بیمار، سلامت کلی و شدت زخم هایش، متخصص زخم ممکن است آزمایش های تهاجمی و یا حتی عمل جراحی را به منظور قطع عروق خونی مسدود شده و بازگرداندن جریان خون به منطقه آسیب دیده، انجام دهد. درمان زخم ایسکمی می تواند بسته به وضعیت بیمار و محل زخم متفاوت باشد. اما اهداف کلی درمان زخم ایسکمی عبارت است از:

  • تسکین درد
  • پیشگیری از دیگر زخم های ایسکمیک
  • حذف کردن هر گونه محرک زخم فعلی
  • حفاظت از پوست اطراف زخم و پیشگیری از گسترش زخم ایسکمیک

همچنین اقدامات اضافی برای تسریع بهبود زخم باید انجام شود. مانند رژیم غذایی سالم، مصرف داروها و مصرف مایعات به میزان زیاد.

 

کارشناس تخصصی درمان زخم:عباس نبی  09176075087

 

کلینیک تخصصی درمان زخم:شیراز،گلستان درمانگاه الماس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی