درمان نوین زخم

وبلاگ درمان زخم در نظر دارد با اطلاع رسانی و تعریف درست زخم و ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در حیطه درمان زخم باعث اسودگی خاطر بیماران عزیز و همراهانشان گردد

درمان نوین زخم

وبلاگ درمان زخم در نظر دارد با اطلاع رسانی و تعریف درست زخم و ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی در حیطه درمان زخم باعث اسودگی خاطر بیماران عزیز و همراهانشان گردد

کارشناس تخصصی درمان نوین زخم
شهر شیراز
نبی:09176075087

پیام های کوتاه

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

انواع زخم بسته و اقدامات لازم در درمان زخم بسته

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ق.ظ

🔰انواع زخم بسته                                         کارشناس درمان زخم؛عباس نبی

🌟به طور کلی زخم‌های بسته به ۲ نوع
۱- کوفتگی
۲-له‌شدگی
 تقسیم می‌شوند.
👈در کوفتگی معمولا محل آسیب‌دیده ورم کرده و رنگ پوست کبود می‌شود. در این نوع آسیب معمولا بافت‌های زیرین پوست، صدمه زیادی نمی‌بینند،
👈 اما در له‌شدگی، بافت‌های زیرین پوست بشدت صدمه‌دیده و در ناحیه آسیب‌دیده علاوه بر تورم، درد شدیدی ایجاد شده و ممکن است در زیر پوست، لخته خون تشکیل شود.



🔰اقدامات لازم زخم بسته

☄۱- معمولا کوفتگی‌های خفیف احتیاج به درمان ندارد، اما برای کاهش درد و تورم کوفتگی‌های شدید و له‌شدگی می‌توانید از کمپرس آب سرد یا یخ استفاده کنید.

☄کمپرس آب سرد: یک حوله یا دستمال را در آب سرد فرو ببرید سپس آن را درآوردید و به حدی بفشارید تا فقط مرطوب شود و در آخر آن را روی محل ضرب‌دیده بگذارید.

☄کمپرس کیسه یخ: نصف یک کیسه پلاستیکی را پر از کیسه‌های یخ کنید. هوای کیسه را خالی و سر آن را محکم گره بزنید. دور آن یک لفاف پارچه‌ای نازک بپیچید و آن را هر ۲ تا ۳ ساعت به مدت ۲۰ دقیقه روی محل آسیب‌دیده قرار دهید.

☄کمپرس سرد رگ‌های ناحیه آسیب‌دیده را منقبض و همان‌قدر که درد و اسپاسم را کم می‌کند به کاهش ورم و التهاب نیز کمک می‌کند.

☄۲ ـ بهتر است همزمان یا بعد از کمپرس سرد با اعمال فشار مستقیم مثلا بستن یک باند نواری کشی روی محل آسیب‌دیده از خونریزی داخلی بافت‌های زیرین پوست جلوگیری کنید.

☄۳ ـ عضو آسیب‌دیده را ۲۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح قلب نگه دارید تا جریان خون در آن ناحیه کاهش یابد و درد و تورم برطرف شود.

          کارشناس درمان زخم:عباس نبی         09016474411

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۶ ، ۰۰:۵۴
عباس نبی

مداوای زخم بسته

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶ ق.ظ

🔰چگونگی مداوای یک زخم بسته
closed wounds

⚠️فرض کنید همسر شما در حالی که می‌لنگد و درد دارد وارد خانه می‌شود. او می‌گوید که در محل کار جسم سختی روی پای راستش افتاده است. شما در حالی که نگران شده‌اید از او می‌خواهید که محل ضرب‌دیده را نشان دهد. در محل ضرب‌دیده یک تورم وسیع و کبودی پوست مشاهده می‌کنید. در این زمان بهترین اقدام برای کاهش درد و تورم و التیام سریع چیست؟


✅علائم فوق نشان‌دهنده ایجاد یک زخم بسته است. زخم بسته به آسیبی گفته می‌شود که یک شیء غیرنافذ که نوک‌تیزی نداشته باشد به سطح بدن ضربه وارد کند. در این هنگام پوست سالم باقی‌مانده و پاره نمی‌شود، اما بافت‌ها و رگ‌های خونی زیر آن آسیب‌دیده و باعث خونریزی داخلی در قسمت زیر آن ناحیه می‌شود. البته به یاد داشته باشید زخم‌های بسته ممکن است با آسیب‌های مخفی مانند شکستگی یا آسیب به اعضای داخلی بدن همراه باشد که در صورت وخامت حال حتما باید مصدوم توسط پزشک معاینه شود.


کارشناس درمان زخم :عباس نبی          ۰۹۰۱۶۴۷۴۴۱۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۶ ، ۰۰:۴۶
عباس نبی